Винос керма. Різновиди та налаштування.

Як правильно їхати на велосипеді по багнюці?
30.08.2016
Велосипедний замок U-образного типу. Переваги та особливості.
05.09.2016

Винос керма. Різновиди та налаштування.

Винос керма. Різновиди та налаштування.

Для комфортного і ефективного пересування на велосипеді дуже важливо, наскільки правильно налаштовані всі його елементи. Ключові параметри, які необхідно враховувати — це форма і конструкція рами, висота сидіння над рівнем педалей, величина і винос керма.

StemОфіційна назва закріплення рульової деталі на вертикальнй трубі вилки — рульовий кронштейн. Він являє собою довгасту деталь з фіксаторами з обох сторін: до штиря і керма, відповідно.

Винос визначає відстань, на якому розташовується кермо, від корпусу велосипедиста. Чим він більший, тим далі доведеться тягнутися до ручок, і навпаки. Довжина індивідуальна як для велосипедиста, так і самого байка, тому не можна однозначно сказати, якою саме вона повинна бути.

Крім віддаленості від центру велосипеда, кронштейн дозволяє змінювати кут розташування керма. Про те, якими бувають виноси і як підібрати оптимальну відстань і кут для комфортної, швидкої та безпечної їзди, і буде розказано далі.

Різновиди рульових виносів

За кріпленням керма до вилочного штиря розрізняють наступні типи:

  • Винос з одним кріпильним болтом на кінці;
  • Двоболтові кронштейни;
  • Кермові виноси з чотирма кріпильними болтами.

Діаметральні варіанти рульових кріплень:

  • 25,4-міліметрові лапки кріплення. Такий тип зустрічається на міських і трюкових (BMX) великах;
  • 31,8 мм — велика частина Маунт-байків;
  • винос під рульову трубу діаметром 35 мм.

Stem 1Довжина рульового кронштейна варіюється від 0 до 140 мм. На велосипеді з нульовим виносом труба керма прикріплена безпосередньо до вилочного штоку. Чим більше сам кронштейн, тим далі буде кермо від тіла велосипедиста.
Підбирати відстань дозволяє регульований винос. На відміну від звичайного кріпильного або привареного рульового елемента, він може розсуватися для видалення і, навпаки, складатися для наближення керма до корпусу. Зміна кута нахилу дає можливість налаштувати зручне положення ручок, від чого залежить не тільки комфорт, але і маневреність велосипеда.

Виноси керма на велосипедах

На всіх типах сучасних велосипедів застосовуються різні за характеристиками кермові виноси. До параметрів рульових держаків, які визначають його «законне місце», а саме тип велосипеда, відносяться: діаметр, довжина, кут, врегульованість і матеріал.

Діаметр рульових деталей МТБ і простих дорожніх байків розрізняється, причому істотно (на 6.2 мм), що вже не дозволить купити винос просто так.

Невеликі кронштейни знайшли своє активне застосування на великах для їзди по вулицях і на трюкових байках. Мінімальна відстань забезпечує пряму посадку і кращу керованість: рама відхиляється навіть при незначних поворотах керма. Необхідність високої точності управління відіграє величезну роль при русі по міських вулицях і при їзді з перешкодами. У цьому сіті-байки і BMX мають схожість.

Великий винос керма переважає на шосейних велосипедах. Їзда по трасі вимагає високої швидкості і відмінної аеродинаміки. Опір повітря знижується за допомогою самої конструкції байка і напівзігнутому положенню велосипедиста. Правильна посадка досягається за рахунок довгого регульованого кронштейна. Кут відхилення від корпусу дозволяє скорегувати посадку, якщо у велосипедиста високий зріст, а винос має постійну довжину.
Що стосується гірських великов і крос-кантрі, то тут встановлюються середні виноси до 120 мм. Довгі держателі керма дозволять знизити опір повітря, що актуально при русі назустріч вітру. Невелика довжина дозволить точніше управляти МТБ, що вкрай важливо на поганих дорогах, а також в межах міста. Регульований винос допомагає підлаштовувати гірський великий під зовнішні умови руху, що забезпечить більш динамічну і безпечну їзду.

Велосипеди без спеціального призначення оснащені закріпами універсальної довжини, в межах від 60 до 100 мм.

Залежно від матеріалу, кронштейни поділяються на такі види:

  • Ковані. Легкі і міцні деталі з довгим терміном служби.
  • Зварні. Мають більшу вагу в порівнянні з кованими. Швидше зношуються через зварювального шва, але серед них легше вибрати відповідний розмір.
  • Фрезеровані: надійніше зварних, але важче кованих.

Ну і трохи про кути нахилу: чим більше діапазон повороту керма, тим більша ймовірність підлаштувати його під себе. Однак перевірено, що оптимально пряме положення рульової деталі.

Підбір до зросту велосипедиста, регулювання і заміна

Stem 2Існує відоме в велосипедному середовищі «правило ліктя», яке допоможе підібрати велосипед при покупці. Полягає це правило у замірах виносу керма. Локоть притискається до переднього кінця сидіння, пальці повинні зачіпати кермо або бути трохи ближче нього. Другий варіант кращій при виборі велика для їзди по бездоріжжю. Якщо на велосипеді регульований кріпильний елемент керма, тоді користуємося «ліктьовим» правилом в його мінімальному положенні.

При покупці велосипеда варто придивитися до зовнішнього вигляду деталі: вона не повинна мати поверхневих тріщин, але при цьому бути надійно закріплена на штир вилки. Краще уникати одноболтлвого з’єднання, надійніше буде кріплення в два або чотири болти. Те ж саме стосується і купівлі виносу окремо.

Заміна складових велосипедного керма потрібна в тому випадку, якщо деталі мають помітні пошкодження. Жорстко приварені кронштейни змінюються разом зі штоком вилки, до якого вони закріплюються. Якщо винос кріпиться за допомогою болтів, досить буде його відкрутити.

Для демонтажу необхідно спочатку витягнути штир з вилочний труби. На різьбових колонках він витягується відкручуванням центральної гайки зверху за допомогою спеціального (шестигранного) ключа. Кермові колонки без різьблення оснащені кронштейнами, встановленими на верхній частині вилки. Поставити нову деталь дуже просто, головне, правильно вибрати винос саме під свій тип велосипеда.

Для налаштування оптимального положення знадобиться регулювання держака. Кут нахилу на регульованих моделях змінюється ослабленням болтів, те ж саме стосується і подовжувача виносу керма.

Незважаючи на скромні розміри, деталь відіграє значну роль під час. При нерегульованому прикріпленні керма до вилки потрібно відразу визначитися, наскільки велосипед підходить при вашому зрості. Регульований винос може зажадати неодноразової автоматичної настройки та перевірки на практиці.

Комментарии закрыты.