Рама велосипеда

Екіпіровка для велоспорту. Особливісті та призначення.
05.09.2016
Типові помилки під час їзди на велосипеді
22.09.2016

Рама велосипеда

Рама велосипеда

Рама — це основний елемент велосипеда, до якого кріпляться всі інші вузли і деталі. На сьогоднішній день існує величезна кількість типів і видів рам, які пристосовані до різних стилів катання. Рами класифікуються за типом матеріалу з якого вони виготовлені, за формою, амортизацією і т.д. Розглянемо кожен випадок окремо і більш детально.

Матеріали для виготовлення рами велосипеда

Сталеві рами мабуть, найпопулярніші за своєю ціною, але не найвдаліші в плані балансу ваги і міцності. Рами зі сталі удосконалювалися понад сто років, і протягом цього часу, було створено велику кількість різних сплавів. Найпоширенішими на сьогодні є сплави містять хром і молібден. Основними перевагами таких рам є ремонтопридатність і пружинисті властивості металу, який відмінно гасить купини і нерівності дороги. Відремонтувати раму досить просто за допомогою звичайнісінького зварювального апарату. Недоліками сталевих рам є велика вага і схильність до корозії.

Все більшої популярності набирають рами зі сплавів алюмінію. Майже всі спортивні велосипеди створюються на базі рам з різних сплавів алюмінію. Щоб досягти міцності, як у сталевих рам, рами з алюмінію виготовляють з більш масивних труб, але не дивлячись на це, вони все одно значно виграють у вазі. Такі рами більш жорсткі, що є і переваго. і недоліком. Щоб відремонтувати таку раму необхідне дороге аргон зварювання, але зате сплави алюмінію не схильні до корозії.

Титанові рами — це еліта серед велосипедних рам. Через свою високу ціну, титанові рами використовуються в основному на професійних велосипедах, але так само зустрічаються в модельних лінійках лідерів серед виробництва велосипедів. Такі рами поєднують в собі всі переваги сталевих і алюмінієвих рам, і при цьому володіють лише одним недоліком — ціною.

Карбонові рами — це рами з композитних матеріалів призначені для зниження ваги, не втрачаючи при цьому міцність. Незважаючи на свою міцність, такі рами дуже крихкі і бояться ударів.

Розміри рам

Рами також відрізняються своїм розміром. Різницю в розмірах у велосипедних рамах ще називають ростовкою. Коротенько всі рами можна поділити на дитячі, підліткові і дорослі.

Жорсткість рами і амортизація

alan-1Ригиден — прабатько всіх велосипедів. Даний велосипед взагалі не має амортизації. Незважаючи на свій вік, такий тип широко застосовується і зараз на дорожніх, шосейних і дешевих гірських велосипедах.

alan-2Хардтейл — рама, призначена для велосипеда укомплектованого переднім амортизатором. Найпоширеніший тип рами ідеально підходить для гірських велосипедів, призначених для крос-кантрі.

alan-3Двухпідвіс — велосипеди оснащені таким типом рами можуть оснащуватися як переднім, так і заднім амортизатором. Такі велобайки придатні тільки для швидкісного спуску з гори, таку дисципліну називають downhill. Через поглинання енергії педалювання такі байки погано підходять для їзди по пересіченій місцевості і тим більше по шосе.

alan-4Софттейл — найрідкісніший тип рами. Така рама призначена під два амортизатора і є чимось середнім між хардтейлом і двухпідвісом. На відміну від хардейла, софттейл рами не мають заднього важеля підвіски. Амортизатор вбудований в задній трикутник і пружинить завдяки деформації металу, що дозволяє виключити поглинання енергії педалювання. Таку підвіску називають деформаційною.

Форма рами

Ромбовидна рама — мабуть, найпопулярніша класична форма. Такі рами зустрічаються майже на всіх типах велосипедів.

Відкрита рама — більш зручна в плані посадки, за рахунок того, що верхня труба йде близько до нижньої. Ідеально підходить для жіночих моделей спортивних і дорожніх велосипедів, рідше зустрічається на дитячих.

Хвилеподібна рама — це коли обидві труби об’єднані в одну нижню. Така компоновка в основному застосовується на складних велосипедах, для зручності розміщення складного вузла. Так само досить часто такі рами можна зустріти на дитячіх велосипедах.

Трапецієвидна рама — досить універсальний тип, який можна зустріти на всіх видах велосипедів. Верхня труба йде від рульової колонки до середини підсідельної труби, причому варіанти нахилу і вигину можуть бути найрізноманітнішими, що дозволяє створити унікальний дизайн. Найчастіше таку раму можна побачити на підліткових велосипедах.

Сукупність усіх цих відмінностей робить рами дуже різноманітними і неповторними. З одного боку це добре, коли є вибір, а з іншого не дуже, адже з огляду на нинішній асортимент велосипедних рам, визначитися з вибором часом буває дуже складно.

Важливо знати, що рами всіх велосипедів оснащені унікальним серійним номером виробника, який зазвичай розташовується на кареточному вузлі. При покупці байка, номер заноситися в паспорт велосипеда. Дана особливість дає можливість знайти свій велосипед, якщо його вкрадуть.

Комментарии закрыты.